torsdag 22 juli 2010

Hundträning

Idag har vi varit på hundklubben och träna.

Jag hittade en lathund för lydnadsklass 1 som vi testade att träna efter. Vi testade den på Pepzi, för att se hur långt vi kommit i träning. Nästa gång ska vi även prova den på Kajsa.

Idag tränade jag Pepzi på :

Platsliggning - mitt mål för dagen var 40 sekunder och 3 meter, hon reste sig efter 20 sekunder. jag gick tillbaka och la henne igen men vi minskade tiden till 20 sekunder men det blev vist 30 sekunder. Då gick det bra. vi behöver träna på mång olika ställen.

Tandvisning- tore kom fram för att titta i munnen, första försöket hoppade hon bara mot honom, andra försöket satt hon kvar utan problem. behöver ha såna som hon inte känner som titttar på hennes tänder.

Linförighet- Hon tycker det är tråkigt allt annat är mycket roligare, har svårt att koncentrera sig på vad vi gör. BEHÖVER TRÄNAS MYCKET.

Läggande under gång- svårt att lägga sig men när hon väl lagt sig så går det bra.
Måste komma på ett sätt att få henne att lägga sig fortare på.

Inkallning-funkade inte alls idag. hon sprang till skuggan i stället för till mej.

Ställande under gång- Det funkade perfekt......

Nu vet jag vad jag måste träna mycket på och vilket vi inte behöver träna så mycket på.

Jag har bestämt att vi ska starta i klubbmästerskapet i lydnad i oktober.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar